Account Security - Hoe bescherm ik mezelf tegen phishing en valse e-mails? / Account Security - How do I protect myself from phishing and fake emails?

Dit komt niet elke dag voor, maar als u e-mails ontvangt die beweren van onze site te komen, maar afkomstig zijn van een onbetrouwbare bron. Dan zijn er enkele belangrijke stappen die u kunt volgen om een valse e-mail te identificeren:

  • Als de e-mail in kwestie een ernstig probleem met uw account beschrijft of aangeeft dat uw account zal worden verwijderd als u niet snel reageert.
  • Als u wordt gevraagd om uw accountgegevens of persoonlijke gegevens te bevestigen door op een link in een e-mail te klikken.
  • Als er opvallende spel- of grammaticafouten zijn die je opvallen, ga dan voorzichtig te werk. Soms worden deze fouten met opzet in de tekst gelaten om spamfilters te omzeilen.

Klik niet op links in e-mails waarvan u denkt dat ze verdacht of frauduleus zijn. Zelfs als u geen persoonlijke informatie invoert in de link, kunnen virussen op de achtergrond worden geïnstalleerd door alleen op de link te klikken.

Houd altijd uw account bij. Als u een afschrijving of transactie niet herkent en u vermoedt dat er sprake is van fraude, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantenservice. Stuur alle e-mails die als verdacht worden beschouwd, door naar onze klantenservice. 


This is not an everyday occurrence but if you receive emails that claim to be from our site but are from an untrustworthy source, there are some key steps you can follow to identify a fake email:

  • If the email in question describes a serious problem with your account or states that your account will be deleted if you do not respond promptly.
  • If you are asked to confirm your account details or personal details by a clicking a link within an email.
  • If there are any glaring spelling or grammatical errors that jump out at you, proceed with caution. Sometimes these errors are left in the text body on purpose to bypass spam filters.

Do not click links in emails that you think may be suspicious or fraudulent. Even if you do not enter any personal information on the link path, background installations of viruses can occur just from clicking.

 Always keep track of your account. If you do not recognize a charge or transaction and suspect fraud may be occurring, contact our Customer Support immediately. Forward any emails deemed to be suspicious to the Support team.


Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Still need help? Contact Us Contact Us