Wat is CRUKS? / What is CRUKS?

De Kansspelautoriteit heeft een nationaal register opgezet waarin spelers zich kunnen inschrijven wanneer zij niet langer op een gereglementeerde kansspelsite in Nederland willen kunnen spelen. Registratie in dit register ontzegt een speler de toegang tot zowel de online spelen als de toegang tot de fysieke casino’s. Voordat een speler kan inloggen op onze website en gebruik kan maken van onze diensten, controleren wij eerst dit register om te zien of de speler op dit moment is ingeschreven in het register. Als dat het geval is, kunnen wij de speler geen toegang geven tot onze diensten.

Inschrijving in het CRUKS is een belangrijk instrument voor spelers die vinden dat ze een speelpauze nodig hebben. Als je het gevoel hebt dat je niet langer in staat bent om je tijd die je online doorbrengt of het geld dat je uitgeeft met pokeren onder controle te houden, overweeg dan serieus om je in te schrijven in het CRUKS. Als je jezelf vrijwillig in het CRUKS inschrijft, geldt de termijn voor minimaal zes maanden. Daarna kunt u ervoor kiezen om je CRUKS-inschrijving te verlengen.


The Gaming Authority has set up a national register in which players can register if they no longer wish to be able to play at a regulated gaming site in the Netherlands. Registration in this register denies a player access to both online games and land-based casinos. Before a player can log in to our website and use our services, we first check this register to see if the player is currently registered in the register. If that is the case, we cannot allow the player to access our services.

Enrollment in the CRUKS is an important tool for players who feel they need a break from playing. If you feel that you are no longer able to control your time spent online or the money you spend playing poker, seriously consider enrolling in the CRUKS. If you voluntarily enroll in the CRUKS, the term is for a minimum of six months. After that, you may choose to renew your CRUKS enrollment.

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Still need help? Contact Us Contact Us